Sebeș – Primarul Dorin Nistor a semnat contractul de finanțare nerambursabilă de 3,5 milioane de lei pentru o administrație modernă

Miercuri, 27 martie, la sediul Autorității de Management pentru Programul Operațional Capacitate Administrativă din București, primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor, a semnat contractul de finanțare nerambursabilă europeană, în valoare de 3.542.727,08, pentru proiectul ”Administrație modernă. Creșterea calității proceselor”, derulat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.

“Această reușită, pentru care mulțumesc încă o dată echipei mele de la compartimentul proiecte, ne oferă o soluție pentru dezvoltarea administrativă și ne ajută să dirijăm resursele municipale spre investițiile de care Sebeșul are nevoie.” – a declarat primarul Dorin Nistor.

Proiectul
pe care îl va derula Municipiul Sebeș are următoarele obiective:

  1. Implementarea
    unor mecanisme și proceduri standard (elaborare criterii de
    planificare a investițiilor) pentru a crește eficiența acțiunilor
    administrative la nivelul Municipiului Sebeș.

  2. Măsuri
    de simplificare a procedurilor administrative și reducerea
    birocrației prin crearea și integrarea unui sistem informatic
    pentru arhivă (digitalizarea arhivelor) și implementarea unui
    sistem informatic pentru eficientizarea serviciilor de bază de la
    nivelul Municipiului Sebeș.

  3. Îmbunătățirea
    competențelor profesionale a unui număr de circa 30 persoane de la
    toate nivelurile ierarhice din cadrul UAT Municipiul Sebeș pe teme
    specifice, stabilite în urma unei analize de nevoi.

Rezultatele
atinse în urma implementării proiectului vor fi:

Arhivarea
electronică arhivei Primăriei Municipiului Sebeș. Vor fi arhivate
digital 10.000 de unități arhivistice. O unitate arhivistică este
reprezentată de un dosar care conține aproximativ 250-300 de file
(aproximativ 500 de metri liniari de arhivă). Activitatea va acoperi
următoarele etape: arhivarea dosarelor fizice și integrarea
informațiilor în baza de date; realizarea efectivă a bazei de date
(stocarea electronică a documentelor curente și arhivate; trierea
prelucrarea și prezentarea documentelor).

Implementarea
unui sistem informatic pentru eficientizarea serviciilor de bază din
cadru instituției. Sistemul va permite gestionarea patrimoniului
public și/sau privat al Primăriei : introducerea, întreținerea și
actualizarea patrimoniului public și/sau privat al Primăriei,
identificarea amplasamentului și clasificarea obiectelor de
patrimoniu. Sistemul va permite gestionarea documentelor de urbanism
– introducerea, întreținerea și actualizarea informațiilor
specifice urbanismului: P.U.G., P.U.Z., P.U.D. și Regulamente de
urbanism aferente, certificate de Urbanism şi Autorizații de
construire (sau de desființare), pentru lucrări de: construire,
reconstruire, modificare, extindere sau refacere a clădirilor, în
conformitate legislația în vigoare. De asemenea va permite
generarea Certificatelor de Urbanism și a Autorizațiilor de
construire (sau de desființare). Sistemul va permite gestionarea
nomenclaturii stradale – denumire, istoric străzi, numere poștale,
emiterea certificatelor de nomenclatură stradală prin integrarea cu
RENNS, (Registrul Electronic National al Nomenclaturilor Stradale)
implementat de ANCPI (Agenția Națională de Cadastru și
Publicitate Imobiliară), în scopul preluării/transmiterii datelor
de interes. Sistemul va dispune de o componentă de vizualizare a
hărții digitale a Municipiului Sebeș care va permite vizualizarea
și consultarea datelor geografice furnizate de celelalte componente
ale sistemului (ex. limite administrativ teritoriale, limite
intravilan–extravilan, limite NATURA 2000, limite cadastrale ale
imobilelor și construcțiilor, traseele rețelelor edilitare,
traseele arterelor, limitele obiectelor de patrimoniu, etc.). Aceasta
componentă va oferi sprijin în activitățile curente ale
angajaților compartimentelor de Urbanism, Patrimoniu și Registru
Agricol în relația cu cetățenii. De asemenea, aceasta componența
va fi putea fi accesibilă cetățenilor în scopul vizualizării
informațiilor de interes în funcție de deciziile luate de Primărie
în timpul implementării proiectului. Sistemul va permite gestiunea
registrului agricol prin integrarea cu Registrul Agricol Național
(RAN) implementat de ANCPI (Agenția Națională de Cadastru și
Publicitate Imobiliară), în scopul preluării/transmiterii datelor
de interes (obiective de patrimoniu public si privat al primăriei,
respective a limitelor cadastrale ale terenurilor și
construcțiilor).

25
de persoane instruite (utilizatori și administratori) pentru
utilizarea sistemului și 30 de persoane instruite (angajați ai UAT
Sebeș) pe teme specific în următoarele domenii: planificare
strategică/planificare bugetară/achiziții.

Elaborarea
unui set de criterii de prioritizarea a investițiilor în
următoarele sectoare: educație, sănătate, asistentă socială,
infrastructura (mediu și transport) pentru realizarea bugetului
aferent anului 2021.

Analiza
proceselor instituționale la nivelul Municipiului Sebeș. În cadrul
acestei activități va fi realizată o analiză a fluxurilor
instituționale și vor fi realizate studiile privind nevoile
informaționale ale instituției. Acestea vor constitui suportul
pentru realizarea activității de implementare a sistemului
informatic și pentru activitatea de instruire pe nevoile
identificate în cadrul analizei.

Post-ul Sebeș – Primarul Dorin Nistor a semnat contractul de finanțare nerambursabilă de 3,5 milioane de lei pentru o administrație modernă apare prima dată în Ziarul Apulum.

Source: Stiri Alba

Stirile Hit FM